Újjáépítés lebonyolításának folyamata |
|
Az állami kárenyhítésből történő újjáépítéssel kapcsolatos tudnivalók
(A Csíky és Társa Beruházás-szervezető Kkt. tájékoztatása.)
- A károsult megköti az önkormányzattal a támogatási megállapodást. A megállapodás melléklete a kivitelezői szerződéstervezet. (Csak olyan kivitelezővel köthető az építésre szerződés, aki elfogadja a kivitelezők és az önkormányzat ártárgyalását követően megállapított egységes árat.)
- A károsult kiválasztja a 16 típusterv valamelyikét, majd felkeresi a Sportcsarnok emeletén lévő építész irodát. A kiválasztott tervezővel egyezteti az építési engedélyezési tervdokumentáció elkészítésének feltételeit. (Van arra mód, hogy a típustervekben kisebb egyéni módosításokat kérjenek, nyílászárók, válaszfalak egyén igény szerint történő kialakítása, stb.)
- Az önkormányzat gyorsított eljárásban kiadja a károsult részére az építési engedélyt. (Érdemes a típustervekből választani, mert ez meggyorsítja az ügyintézés folyamatát, egyéni tervek benyújtása azonban nincs megtiltva.)
- A kijelölt tervezőirodák elkészítik a 16 típustervhez tartozó általános kiviteli terveket, tételes költségvetési kiírással együtt.
- A károsult az adaptált engedélyezési tervdokumentációból 2 példányt, míg a hozzá tartozó kiviteli tervdokumentációból 4 példányt kap a tervezőirodától.
- A kivitelezésre vonatkozó vállalkozási szerződés csak ezt követően köthető meg és kizárólag a Csiky és Társa Kkt. képviselőjének jelenlétében. Ezért a szerződéskötés előtt a Kkt. képviselőjével kell időpontot egyeztetni a 26/375-095 telefonszámon. A Károsult és a Kivitelező által megkötött szerződést annak aláírása után az önkormányzat ellenjegyzi. (Minderre az állami támogatás felhasználásának folyamatos ellenőrzése céljából van szükség.)
- A vállalkozási szerződés megkötésének napján megtörténik a munkaterület átadása. Erről jegyzőkönyv készül, amelynek mintáját a műszaki ellenőr biztosítja. (Amikor idáig eljutottak, akkor kezdődik meg az építkezés.)
- Az elszámolás ügyeivel a Pilishő Kft. foglalkozik, ezért e cég megbízottjának át kell adni a következő dokumentumok 1-1 példányát: támogatási megállapodás (önkormányzat és károsult között), építési engedély (határozat), vállalkozási szerződés (károsult és kivitelező között – önkormányzati ellenjegyzéssel), kivitelező által készített pénzügyi és műszaki ütemterv, kivitelező által készített tételes, árazott költségvetés (ennek egy eredeti példánya).
- Az építkezés folyamán szükséges intézkedések írásbeli rögzítése csak az építési naplóba történhet. Az építési naplóba bejegyezhet a károsult, a kivitelező, a tervező, az önkormányzat képviselője és a műszaki ellenőr. Az építési naplóba történt bejegyzések csak a műszaki ellenőr ellenjegyzésével válnak hatályossá.
- A munka megkezdését a kivitelező és a károsult közösen köteles bejelenteni az építésfelügyeleti hatóságnál (Miskolc, Városház tér 1.) öt munkanapon belül.
- A kivitelezés megkezdésekor a kivitelező köteles fényképfelvételekkel dokumentálni a szomszédos ingatlanok állapotát. Ezt a dokumentációt a műszaki ellenőrnek kell eredeti példányban átadni.
- Az építési naplóban rögzíteni szükséges, hogy a tárgyi épületet ellátó alapinfrastruktúrák kiépítését hogyan ütemezi és intézi a károsult (áram, gáz, stb.). (A károsult feladata a közműveknél intézni azok beköttetését.)
- A kivitelezési szerződés szerint az 1. számú részszámlához tartozó teljesítésigazolást a kivitelező elkészíti és a műszaki ellenőr igazolja az 50% műszaki készültségről. A teljesítésigazolás mintáját a műszaki ellenőr biztosítja.
- Ezután készítheti el a kivitelező az 1. számú részszámláját az önkormányzat által jóváhagyott számlaminta alapján, amelyet az önkormányzat gazdasági irodája biztosít. A kivitelező a számlát a műszaki ellenőr részére adja át, aki ellenőrzi azt.
- Ezt követően a számla valamennyi példányát át kell adni a monitoringot végző munkatársnak, aki nyilvántartásba veszi azokat, benyújtja az önkormányzathoz kiegyenlítésre, az önkormányzat átutalja a számla ellenértékét a kivitelezőnek, majd ezt a tényt a monitoringot végző munkatárs rögzíti a nyilvántartásában.
- A kivitelező az építkezés befejezésekor írásban készre jelenti az építkezést.
- A műszaki ellenőr kitűzi az átadás-átvételi eljárás időpontját, ehhez jegyzőkönyv mintát biztosít.
- Az átadás-átvételi eljárásra az önkormányzat meghívja az engedélyező hatóságokat, hogy a használatba vételi engedélyt gyorsított eljárásban ki lehessen adni. Az átadás-átvételi eljárás lebonyolításáért a műszaki ellenőr felel.
- Sikeres átadást követően a kivitelező benyújtja a végszámlát, amely az 1. számú részszámlával kapcsolatosan korábban leírt eljárást követően kerül kifizetésre.
- A használatba vételi engedély iránti kérelmet a károsult nyújtja be az önkormányzat építési irodájába, amelyhez a szükséges iratokat a műszaki ellenőr gyűjti össze és adja át a károsultnak.
- A használatba vételi engedélyből egy példányt kap a károsult.
- A monitoringot végző munkatárs számol el az építkezéssel az önkormányzat és az állami szervek felé.
|
|
|