(magyar)   English   Deutsch   Támogatóink
 
Kezdőlap » Újjáépítés lebonyolításának folyamata
Újjáépítés lebonyolításának folyamata
Az állami kárenyhítésből történő újjáépítéssel kapcsolatos tudnivalók
 
(A Csíky és Társa Beruházás-szervezető Kkt. tájékoztatása.)
  
  1. A károsult megköti az önkormányzattal a támogatási megállapodást. A megállapodás melléklete a kivitelezői szerződéstervezet. (Csak olyan kivitelezővel köthető az építésre szerződés, aki elfogadja a kivitelezők és az önkormányzat ártárgyalását követően megállapított egységes árat.)
  2. A károsult kiválasztja a 16 típusterv valamelyikét, majd felkeresi a Sportcsarnok emeletén lévő építész irodát. A kiválasztott tervezővel egyezteti az építési engedélyezési tervdokumentáció elkészítésének feltételeit. (Van arra mód, hogy a típustervekben kisebb egyéni módosításokat kérjenek, nyílászárók, válaszfalak egyén igény szerint történő kialakítása, stb.)
  3. Az önkormányzat gyorsított eljárásban kiadja a károsult részére az építési engedélyt. (Érdemes a típustervekből választani, mert ez meggyorsítja az ügyintézés folyamatát, egyéni tervek benyújtása azonban nincs megtiltva.)
  4. A kijelölt tervezőirodák elkészítik a 16 típustervhez tartozó általános kiviteli terveket, tételes költségvetési kiírással együtt.
  5. A károsult az adaptált engedélyezési tervdokumentációból 2 példányt, míg a hozzá tartozó kiviteli tervdokumentációból 4 példányt kap a tervezőirodától.
  6. A kivitelezésre vonatkozó vállalkozási szerződés csak ezt követően köthető meg és kizárólag a Csiky és Társa Kkt. képviselőjének jelenlétében. Ezért a szerződéskötés előtt a Kkt. képviselőjével kell időpontot egyeztetni a 26/375-095 telefonszámon. A Károsult és a Kivitelező által megkötött szerződést annak aláírása után az önkormányzat ellenjegyzi. (Minderre az állami támogatás felhasználásának folyamatos ellenőrzése céljából van szükség.)
  7. A vállalkozási szerződés megkötésének napján megtörténik a munkaterület átadása. Erről jegyzőkönyv készül, amelynek mintáját a műszaki ellenőr biztosítja. (Amikor idáig eljutottak, akkor kezdődik meg az építkezés.)
  8. Az elszámolás ügyeivel a Pilishő Kft. foglalkozik, ezért e cég megbízottjának át kell adni a következő dokumentumok 1-1 példányát: támogatási megállapodás (önkormányzat és károsult között), építési engedély (határozat), vállalkozási szerződés (károsult és kivitelező között – önkormányzati ellenjegyzéssel), kivitelező által készített pénzügyi és műszaki ütemterv, kivitelező által készített tételes, árazott költségvetés (ennek egy eredeti példánya).
  9. Az építkezés folyamán szükséges intézkedések írásbeli rögzítése csak az építési naplóba történhet. Az építési naplóba bejegyezhet a károsult, a kivitelező, a tervező, az önkormányzat képviselője és a műszaki ellenőr. Az építési naplóba történt bejegyzések csak a műszaki ellenőr ellenjegyzésével válnak hatályossá.
  10. A munka megkezdését a kivitelező és a károsult közösen köteles bejelenteni az építésfelügyeleti hatóságnál (Miskolc, Városház tér 1.) öt munkanapon belül.
  11. A kivitelezés megkezdésekor a kivitelező köteles fényképfelvételekkel dokumentálni a szomszédos ingatlanok állapotát. Ezt a dokumentációt a műszaki ellenőrnek kell eredeti példányban átadni.
  12. Az építési naplóban rögzíteni szükséges, hogy a tárgyi épületet ellátó alapinfrastruktúrák kiépítését hogyan ütemezi és intézi a károsult (áram, gáz, stb.). (A károsult feladata a közműveknél intézni azok beköttetését.)
  13. A kivitelezési szerződés szerint az 1. számú részszámlához tartozó teljesítésigazolást a kivitelező elkészíti és a műszaki ellenőr igazolja az 50% műszaki készültségről. A teljesítésigazolás mintáját a műszaki ellenőr biztosítja.
  14. Ezután készítheti el a kivitelező az 1. számú részszámláját az önkormányzat által jóváhagyott számlaminta alapján, amelyet az önkormányzat gazdasági irodája biztosít. A kivitelező a számlát a műszaki ellenőr részére adja át, aki ellenőrzi azt.
  15. Ezt követően a számla valamennyi példányát át kell adni a monitoringot végző munkatársnak, aki nyilvántartásba veszi azokat, benyújtja az önkormányzathoz kiegyenlítésre, az önkormányzat átutalja a számla ellenértékét a kivitelezőnek, majd ezt a tényt a monitoringot végző munkatárs rögzíti a nyilvántartásában.
  16. A kivitelező az építkezés befejezésekor írásban készre jelenti az építkezést.
  17. A műszaki ellenőr kitűzi az átadás-átvételi eljárás időpontját, ehhez jegyzőkönyv mintát biztosít.
  18. Az átadás-átvételi eljárásra az önkormányzat meghívja az engedélyező hatóságokat, hogy a használatba vételi engedélyt gyorsított eljárásban ki lehessen adni. Az átadás-átvételi eljárás lebonyolításáért a műszaki ellenőr felel.
  19. Sikeres átadást követően a kivitelező benyújtja a végszámlát, amely az 1. számú részszámlával kapcsolatosan korábban leírt eljárást követően kerül kifizetésre.
  20. A használatba vételi engedély iránti kérelmet a károsult nyújtja be az önkormányzat építési irodájába, amelyhez a szükséges iratokat a műszaki ellenőr gyűjti össze és adja át a károsultnak.
  21. A használatba vételi engedélyből egy példányt kap a károsult.
  22. A monitoringot végző munkatárs számol el az építkezéssel az önkormányzat és az állami szervek felé.
  23.  
 

Napi evangélium Vasárnapi prédikáció Segíteni szeretnék! Hírek Hitel-S Program Hálózat a közösségért Pályázatok Hírlevél Online adományozás Betegszállítás Sajtószoba
Közlemények
Lapszemle
Kiadványaink



Főszámlaszám: OTP Bank Nyrt. 11784009-20005320 | Adószám: 19025702-2-43