(magyar)   English   Deutsch   Támogatóink

Hírek
2015.11.19.

Kirándulás a Velencei tóhoz

A kerületi önkormányzat támogatásával hajléktalan embereknek szervezett kirándulást a Velencei tó északi partjára a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Terézvárosi Nappali Melegedője. Az eseményről Fodor István intézményvezető küldött beszámolót.

2015.08.18-án a Terézvárosi Nappali Melegedő kirándulást szervezett a Velencei tó északi partjára, amelyen részt vettek az intézménybe járó kerületi lakosok, hajléktalan emberek, és a dolgozók is. A hűvös, esős időben 14-en jöttek el. A kirándulás teljes költségét a Terézvárosi Önkormányzattól kapott pályázati pénzből tudtuk fedezni.

Miután megpakoltuk a buszt élelemmel (előre megrendelt, csomagolt szendvics) és megfelelő mennyiségű folyadékkal (gyümölcslé, ásványvíz), elindultunk a tervezett úticélunkhoz. Először Nadapra látogattunk el, ahol megnéztük az ország egyik rendkívüli geográfiai látványosságát, az országos szintezési alappontot (a Nadapi ősjegy). Majd Sukoróra utaztunk, ahol megnéztük a helyi főtemplomot és elindultunk az Angelika forráshoz. Az erdei túra végeztével fáradtan, de jól érzéssel szálltunk fel a buszra, hogy Pákozdra, a következő állomásra utazzunk. A pákozdi Mészeg hegyen fejet hajtottunk az 1848. szeptember 29-i pákozdi csata tiszteletére emelt emlékmű előtt, majd a nem messze található másik emlékműnél is, amely a Don kanyarban hősi halált halt hazafiak emlékét őrzi.

A hazafelé vezető úton megálltunk Velencén és sétáltunk egyet a kikötőnél. A rossz idő ellenére mindenki kellemesen elfáradva és jó emlékekkel tért vissza a fővárosba.