(magyar)   English   Deutsch   Támogatóink

Hírek
2009.09.15.

Levél Meðugorje-ból

Egy német adományozó jóvoltából Meðugorje-ban mentőállomás és ambulancia épült, ahol egész évben a világ minden részéről önkéntes máltai mentők teljesítenek szolgálatot.

Egy német adományozó jóvoltából Meðugorje-ban mentőállomás és ambulancia épült, ahol egész évben a világ minden részéről önkéntes máltai mentők teljesítenek szolgálatot. A tavalyi évhez hasonlóan a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Mentőszolgálata felkérést kapott önkéntes szolgálat ellátására.

Közreadjuk önkénteseink első beszámolóját:

Két héten keresztül négyen tizenkét órás műszakban dolgozunk. Szolgálatunk 13-án vasárnap kezdődött amikor az idei utolsó nagy, szervezett zarándoklat kezdődött Szűz Mária nevének ünnepén. A hajnali óráktól kezdve több ezer zarándok vágott neki a Krizevac-nak, hogy gyalogosan (sokan mezítláb) tegyék meg az utat a 448 méter magasan fekvő csúcsig. A zarándok út meredek, sziklákkal teletűzdelt ösvényen vezet felfelé, ahol a stációk mentén haladva juthatunk el a hegy tetején lévő keresztig, ahol 11 órakor kezdődött el a szentmise.

Itt, a hegytetőn ketten  “mobil ambulanciát” létesítettünk a hátizsákokban felhozott mentőfelszerelésből és segítettük a zarándokokat. A másik team az ellátó helyen működő mentőautón várta a riasztást. Sajnos nem maradtunk munka híján, már első napunkon több súlyos sérült ellátását végeztük.

A hegymászás közben megsérülteket ezzel a szerkezettel hozzuk le a mentőautóhoz.

A zarándokok között sok magyar szót hallottunk, a pécsi és szombathelyi máltai csoportok önkénteseivel is találkoztunk!