Magyarországon 4,55 millió adóalanyt tart nyilván az adóhivatal. Ha valamennyien tényleges befizetők lennének, elméletileg 29-31 milliárd forint sorsáról rendelkezhetnének. A múlt évben azonban csupán 3,489 ezren fizettek be 100 forintot meghaladó összegű adót, így az ő esetükben nyílt elméleti lehetőség az egyszázalékos felajánlásokra. Rendelkező nyilatkozatot azonban csupán 1.908 ezer adófizető töltött ki, ők összesen 17,19 milliárd forintot ajánlottak fel. 118 ezer hibásan kitöltött nyilatkozat miatt azonban 657 millió forint még ebből is az államnál maradt. A pénz végül 30.888 civil szervezet és 185 egyház között oszlott meg.
Az idei a tizenötödik alkalom, amikor a befizetett jövedelemadó egy százalékáról rendelkezhetnek az adófizetők. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a legtöbb pénzt az erőteljes marketing kampányt folytató szervezetek kapják, a listák élén többnyire azokat a neveket találjuk, amelyeket a februártól májusig tartó időszakban óriásplakátokon, tévéreklámokban, sajtóhirdetésekben láttunk.
A Máltai Szeretetszolgálat 2011-ben aktív, de költségtakarékos kampányt folytatott, hirdetései hallhatóak voltak többek között az MR1 Kossuth Rádióban, közleményei számos lapban jelentek meg, a Nyolcágú Kereszt című kiadványát pedig a Nők Lapja, a Heti Válasz és az Új Ember olvasói is megismerhették. A Szeretetszolgálattal együttműködő cégek közül többen is részt vállaltak abban, hogy a Szeretetszolgálat felhívása minél több emberhez eljusson.