A 399 üzletből álló hálózat évek óta minden eladott bevásárlótáska után egy forint támogatást ad a szeretetszolgálatnak, 2010-ben ennyi szatyrot értékesítettek. Feiner Péter beszédében a cégcsoport stratégiai partnerének nevezte a Máltai Szeretetszolgálatot. Vecsei Miklós előadásában arról beszélt, hogy a múlt évben alapított máltai jótékonysági pontot elsőként a SPAR vehette át.
A segélycsapat láthatatlan tagja
Másfél évtized telt el azóta, hogy a magyarországi SPAR Csoportot a legfontosabb stratégiai partnerei között tarthatja számon a Magyar Máltai Szeretetszolgálat. Tizenöt év alatt rengeteget változott a gazdasági környezet és gyökeresen átalakult a szociálpolitika, kormányok váltották egymást, fellendülés, majd válság következett be, az üzlethálózat és a karitatív szervezet együttműködése azonban változatlanul megmaradt, sőt, ahogy telt az idő, egyre csak erősödött, és egyre inkább sokrétűvé vált. A Máltai Szeretetszolgálat számára erőt és stabilitást jelent ez a kapcsolat, az erősödő a folyamatosan fejlődő és a társadalmi felelősségvállalás mellett elkötelezett SPAR Csoport pedig a szeretetszolgálaton keresztül rászorulók és bajbajutottak tízezrein tudott már eddig is segíteni.
A 2010 karácsonya előtt immár 15. alkalommal megrendezett „Adni öröm!” akció minden eddiginél eredményesebben zárult, 185 erre kijelölt üzletben hat nap alatt 140 tonna élelmiszert adományoztak a vásárlók, az egyenként 3200 forint értékű ajándékcsomagokat 31 ezer család otthonába jutottak el. A gyűjtőakció évek óta százezer kilogramm fölötti eredménnyel zárul, az utóbbi öt évben pedig megduplázódott az adományokból részesülő családok száma.
A SPAR Csoport üzleteiben kapható környezetbarát bevásárlótáskák árából egy forintot a Máltai Szeretetszolgálaté. Az ily módon befolyt adományok – évről évre több mint 13 millió forintról van szó – a Budapesten rohamkocsival szolgálatot teljesítő Máltai Mentőszolgálatot támogatják. Az együttműködés az üzlethálózat számos akciójára kiterjed, a SPAR Budapest Nemzetközi FutómMaraton napján például ruha- és cipőadományokat gyűjtöttek a Máltai Szeretetszolgálat által felkarolt családoknak, de a SPAR által is támogatott Nemzetközi Bor- és Pezsgőfesztiválokon zárórendezvényén, a jótékonysági árverésre felajánlott borok bevételét is a Szeretetszolgálat kapja. A SPAR támogatása kiterjedt az olyan társadalmi figyelemfelhívást szolgáló máltai akciókra is, mint amilyen például a Nyugati-téri aluljáró jelképes örökbefogadása volt.
A stratégiai együttműködés új és fontos állomása volt 2008-ban az üzletek pénztárainál elhelyezett 200 és 500 forintos adománykártyák kihelyezése. Az elsőként meghirdetett „Nem vagy egyedül” akció 14 millió forint összértékű adományt hozott a rászoruló családok számára. 2010-ben az észak-magyarországi országrészben pusztító árvizek utáni adománygyűjtésnek is fontos eleme volt a SPAR hálózat üzleteiben kapható „árvízi kártya”.
A mögöttünk maradt másfél évtized során kialakult együttműködés eredményeképpen a SPAR Csoport tagjai bajbajutott emberek tízezreinek nyújtottak közvetett módon segítséget. Bár nem őket látjuk a mentőautóban, a települések szegénysorain, vagy a katasztrófák helyszínein, ők ugyanúgy a karitatív csapat tagjai. Eredményeinket nem kis részben nekik köszönhetjük.