|
A társaság által közzétett adatok szerint a Spar az elmúlt 23 évben mintegy 1 milliárd eurót (folyó áron mintegy 300 milliárd forintot) fektetett be Magyarországon. A Spar Magyarországnak tavaly országszerte 419 üzlete volt, együttesen több mint 403 ezer négyzetméter eladótérrel.
A Spar nemzetközi cég, amely franchise rendszerben működik. Ezt az üzletműködtetési formát a jövőben Magyarországon is sokkal aktívabban kívánják fejleszteni, ebben látja a cég a fejlődés alapját - fűzte hozzá Heiszler Gabriella. A múlt évi több mint 4 százalékos forgalomnövekedést Heiszler Gabriella azzal magyarázta, hogy a meglevő üzletekben nőtt a forgalom, amit a társaság akciós politikája ösztönzött leginkább. A múlt évben az akciós forgalom 18 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Ez tette ki az összes forgalomnövekedés több mint a felét a múlt évben. A fennmaradó hányadot pedig az új üzletek nyitása és a franchise hálózat bővítése adta.
Az ügyvezető igazgató kitért a Spar húsüzem tevékenységére, amely tavaly volt 10 éves. Az idén tovább fejlesztik az üzemet, mintegy 5 millió eurót (1,5 milliárd forintot) költenek a fejlesztésre. Létrehoznak például egy új szeletelő üzemet. Fontosnak tartotta továbbá, hogy a Spar Magyarország beruházzon a munkatársai képzésébe is, a cég több mint 14 ezer munkatársát kell folyamatosan felkészíteni.
A cég a társadalmi felelősségvállalás területén is sokat tesz - mondta az ügyvezető igazgató. Példaként hozta a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal való együttműködést, különböző rendezvények - Budapest Maraton, Budavári Borfesztivál - támogatását, valamint a lakossági használtruha-gyűjtést.