|
Az első ránézésre ellentétesnek és egymást kizárónak tűnő fogalmak nagyon is megférnek egymás mellett, sőt egyáltalán nem hordoznak ellentétes tartalmakat – kezdte előadását az ügyvezető alelnök, és az előadás végére meg is győzte szép számú hallgatóságát arról, hogy egy olyan nagyra növekedett és jelentős szervezet, mint a Magyar Máltai Szeretetszolgálat, csak professzionális irányítás mellett töltheti be hivatását.
Kiemelte, hogy „a Szeretetszolgálat 900 éves történelmi és 25 éves magyarországi tevékeny múltja a folyamatos fejlődésről szól. Egyedülálló történet a máltai szervezeté, hiszen nagyon kevés olyan országos szervezet kiépülését kísérhettük nyomon, amely saját erejéből építkezve, önállóan felépített intézményrendszert és karitatív önkéntes hálózatot létrehozva nőtt meghatározó szervezetté az elmúlt két és fél évtizedben.”
Az ügyvezető alelnök részletesen beszélt a hatékonyságról, a hitelességről, az átláthatóságról, a szakértelemről és a kommunikációról, mint a professzionális működés meghatározó szegmenseiről. Kitért arra is, hogy hogyan lehet jól segíteni, és arra a Magyarországon szinte egyedülálló teljesítményre, mely szerint a Magyar Máltai Szeretetszolgálat működésében a szervezési, adminisztrációs és irányítási költség sem összességében, sem programonként nem haladja meg a mindenkori költség 6-10 százalékát.
Az előadás további részében az alelnök fényképekkel és személyes történetekkel illusztrálva mutatta be a Szeretetszolgálatnak az utóbbi években a Kárpát-medencén kívül, Afrikában végzett nemzetközi karitatív tevékenységeit, melyek egyben a professzionalizmus szép példái is.