Eredményesen zárult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat (MMSZ) és a Quattro Mobili első együttműködése: 2011. január 21-29. között összesen 21 használt, de jó állapotban lévő ülőgarnitúrát ajánlottak fel a Quattro Mobili vásárlói a vörösiszap-katasztrófa károsultjainak. A bútorok várhatóan 2011 márciusában érkeznek a Magyar Máltai Szeretetszolgálat budapesti központi raktárába, ahonnan folyamatosan szállítják majd ki a kanapékat a rászorulóknak Devecserre és Kolontárra.
A Quattro Mobili valamennyi vásárlójának, aki megunt, de jó állapotú kanapéját a MMSZ-en keresztül a vörösiszap-katasztrófa érintettjeinek ajánlotta fel, új vásárlása esetén 15% árengedményt biztosított január végén. Így a használt bútordarabok jótékony célt szolgálnak, hiszen a MMSZ közreműködésével tovább élhetnek a vörösiszap-károsultak devecseri vagy kolontári otthonában.
Az új bútordarabot a Quattro Mobili partnere, a Sprintcamion Zrt. szállítja ki a tulajdonoshoz az ország egész területén. Ekkor kerül sor a régi kanapé vagy ülőgarnitúra begyűjtésére is. Ezt követően a vörösiszap-károsultak számára felajánlott bútordarabok a Magyar Máltai Szeretetszolgálat központi, budapesti raktárába érkeznek. Az együttműködés keretében összegyűlt, megfelelő állapotú kanapékat folyamatosan juttatják el a vörösiszap katasztrófától sújtott Devecser és Kolontár rászoruló családjaihoz.
„Örömünkre szolgál, hogy a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal első alkalommal kialakított együttműködésünk eredményesen zárult. Külön szeretném megköszönni vásárlóinknak, hogy a szeretett bútordarabok felajánlásával hozzájárultak a vörösiszap-katasztrófa áldozatainak otthonteremtéséhez. Bízunk benne, hogy hasonló kezdeményezésekkel a jövőben is szerepet tudunk vállalni a rászorulók megsegítésében.” – nyilatkozta Forrás Ákos, a Quattro Mobili ügyvezető igazgatója.
„A vörösiszap-katasztrófa károsultjainak jelenleg fedél van a fejük felett, de hamarosan elérkezik az idő, amikor új otthonokba költözhetnek, melynek berendezéséről többnyire magunknak kell gondoskodniuk. A Quattro Mobili bútoráruházzal folytatott együttműködésünk kiváló példa arra, hogy még hónapokkal a katasztrófa után is szükség van segítségre.” – nyilatkozta Győri-Dani Lajos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat ügyvezető alelnöke.
2011. február 9.
Magyarország egyik legkorszerűbb Családok Átmeneti Otthona megújulva fogadja a segítségre szoruló családokat.
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat Szatmár utcai Családok Átmeneti Otthona a Közép-magyarországi Operatív Program „Bentlakásos intézmények korszerűsítése” című pályázatán 116 925 912 Ft uniós támogatást nyert az intézmény felújítására, korszerűsítésére és akadálymenetesítésére.
A fejlesztés lehetőséget adott arra, hogy a Magyar Máltai Szeretetszolgálat intézménye, egy vonzó és élhető környezetet alakítson ki gondozottjai számára.
Az épület új homlokzatot és szigetelést, teljes körű akadálymentesítést, az udvar új burkolatot kapott, a rosszul működő nyílászárókat korszerű és gazdaságos kivitelre cseréltük, belső átalakításokat hajtottunk végre valamint a lakások berendezéseit korszerűsítettük.
Intézményünk otthont biztosít a lakhatásukat elvesztett családoknak, és különös figyelmet szentel a mindemellett speciális igényekkel élő embertársaink felé.
A korlátok közé szorított mozgás, az épületek adottságaiból fakadó akadályok és beszűkült mozgási terek, a négy fal közé szorult sors nem feltétel egy teljes élethez.
A pályázat lehetőséget teremtett mindennek az optimalizálására, most már olyan fogyatékkal élő családokat tudunk fogadni, akiknek eddig különösen nehéz volt megfelelő elhelyezést találni. Intézményünkbe felvonót helyeztünk üzembe, ami lehetővé teszi a mozgásukban korlátozott lakók és alkalmazottak akadálymentes közlekedését valamint a babakocsival való mozgást is megkönnyíti.
A lakhatás mellett kiemelten fontos szempont a környezettudatos szemlélet kialakítása, az energiatakarékosság.
A projekt zárórendezvényére és a megújult intézmény hivatalos átadására 2011. február 22-én, 10 órakor kerül sor.
Cím: XIV. Budapest, Szatmár u. 26.
2011. február 1.
Álláskereső szolgáltatások - esély a munkavállalásra
Álláskeresés EU támogatással
Az MTA Gyerekszegénység elleni programiroda 2009. évi Kistérségi tükre szerint a hevesi kistérség munkanélküliségi mutatói jóval kedvezőtlenebbek az országos arányoknál: 2008-ban a kistérségi foglalkoztatási ráta (46,9%) majdnem 10 százalékkal alacsonyabb az országosnál (56,7), míg a kistérség munkanélküliségi rátája a megyeinek is kétszerese. Ugyanakkor a tartós munkanélküliek (legalább egy éve nyilvántartott) munkavállalási korú népességhez viszonyított aránya a kistérségben 5,3%, amely érték közel két és félszer magasabb a megyei átlagnál. Ezen elkeserítő trendek korrigálására, a foglalkoztatási helyzet javítására, a helyi lakosok elhelyezkedési esélyeinek növelésére mintegy 52 millió forintos EU támogatásból létesül Tarnabodon és Erken Álláskereső Iroda.
Tarnabod és Erk: A Befogadó falu programhoz kapcsolódó programok - mint az elektronikai bontóüzem létrehozása, a helyi asszonyok házi gyerekfelügyelői képzése, a megváltozott munkaképességű munkavállalók tranzitfoglalkoztatása, a fiatalok pályaorientációs felkészítése, környékbeli potenciális foglalkoztatókat felkereső üzemlátogatása után a foglalkoztatást elősegítő kezdeményezések újabb állomásához érkeztünk.
A hevesi kistérség programcsomagjában szereplő projekt megvalósításával olyan közösségi épület jön létre, amely befogadó intézményként helyet biztosít a gyerekek, fiatalkorúak számára induló közösségi, ismeretterjesztő és fejlesztő programoknak. A projektben az erki könyvtár épületben és a tarnabodi Népházban kerül sor a TÁMOP-5.1.1/2 programban a Biztos kezdet program települési bevezetése, a Nevelőszülői hálózat fejlesztése, a mikrotérség lakosai számára nyitott Ifjúsági Információs Pont létrehozására, és jelen konstrukcióban pedig az Álláskereső Iroda létrehozására és működtetésére.
Az Álláskereső Iroda 25 fő számára biztosít komplex fejlesztést, munkatapasztalat szerzést, valamint a FIP pontokhoz hasonló alacsonyküszöbű szolgáltatás keretében további 140 fő helyi munkanélküli elérésével képzési – munkavállalási - foglalkoztatási információk terjesztését. A mikrotérség szakembereinek, vállalkozásainak informálása, kapcsolati hálózatának megerősítése járul még hozzá a foglalkoztatási esélyek növeléséhez.
Bővebb információ:
Megvalósító szervezet: Magyar Máltai Szeretetszolgálat „Befogadás” Np. Kft.
Telefon: Lantos Szilárd, projektvezető 30/620-1131
2010. november 26.
A gyermekek szeretete hegyeket mozgat
Hoffmann Rózsa, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium oktatásért felelős államtitkára „Százforintos gyűjtőakciót” indított. Minden magyar iskolának eljuttatott felhívásában arra kérte a diákokat és a pedagógusokat, hogy fejenként legalább száz forinttal járuljanak hozzá a katasztrófa áldozatainak megsegítéséhez. Az akció eredményeképpen 72.969.000,- Ft adomány gyűlt össze.
2010. november 28-án 14 órakor Devecserben, a Művelődési Ház nagytermében adventi ünnepséget tartunk, amelyet követően tájékoztatást nyújtunk az összegyűjtött pénz felhasználásának módjáról, amelyet a vörös iszap katasztrófában károsult gyermekes családok vehetnek át. A rendezvényen részt vesz Réthelyi Miklós nemzeti erőforrás miniszter, Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkár és Kozma Imre atya, Szeretetszolgálatunk elnöke.
A rendezvényt követően Sajtótájékoztatót tartunk, amelyre szeretettel várjuk a sajtó képviselőit.
Továbi információ: Meszleny Eszter 30/7725452
2010. november 12.
Az Osztrák Kulturális Fórum és a Crescendo Nyári Akadémiát szervező Ének a Nemzetekért Kulturális Alapítvány szervezésében 2010. november 16-án, kedden 19.00-kor Bartók Eszter és a Hangfestők koncertet ad az Osztrák Kulturális Fórum Szalonjában (Budapest, VI. ker. Andrássy út 43. II. em).
Az est fővédnöke: Prof. Dr. Dr. h.c Erich Kussbach, a Szuverén Máltai Lovagrend nagykövete.
A szervezők az adományokat a helyszínen fogadják, és a Magyar Máltai Szeretetszolgálaton keresztül juttatják el a károsultaknak. A Szalon befogadóképessége limitált, aki szeretne elmenni, jelezze az alábbi elérhetőségeken november 14-ig: office [kukac] crescendohungary.org vagy tel: 1/321-7796.
2010. október 26.
A magyar amatőr póker-társadalom mély megrendüléssel vette tudomásul, hogy Kolontár és Devecser településeken halálos kimenetelű vörösiszap-áradás történt. Ez a katasztrófa emberek ezreinek életét változtatta meg, tette tönkre. Ezért több amatőr pókerjátékos arra az elhatározásra jutott, hogy saját erejéből is segít a katasztrófa sújtotta településen élők megsegítésén.
Ez az összefogás egy JÓTÉKONYSÁGI PÓKERVERSENY megszervezését eredményezte.
A nagy tenni és segíteni akarás, két pókerrel is foglalkozó vállalkozás érdeklődését is felkeltette.
A Doyle Brunson Pókerklub és a Paradise Poker vállalkozások önzetlen segítségével sikerülhetett a verseny-szervezés.
Az esemény leírása:
Pókerverseny a vörösiszap-károsultak megsegítésére!
2010. október 29-én 19 órától jótékonysági pókerversenyt szervezünk a Doyle Brunson Pókerklubban a Veszprém megyei vörösiszap-károsultak megsegítése érdekében.
A nevezéshez szükséges minimum felajánlás 5000 Ft/fő, az este folyamán összegyűlt felajánlásokat teljes egészében a Magyar Máltai Szeretetszolgálaton keresztül a bajba jutott családok kapják. A Győri-Dani Lajos az MMSZ ügyvezető alelnöke a verseny szünetében átveszi az adományokat.
Az érkezés és nevezés 18 órától.
Cím: 1054 Budapest, Szemere u. 19.
Köszönettel:
Böröczki Attila
szervező
2010. október 5.
A Máltai Szeretetszolgálat a vörösiszap-károsultak megsegítéséért
Sajtóközlemény
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat gyűjtést szervez a vörösiszappal elöntött területeken élők megsegítésére. Az adományokat „iszapkárosultak” megjelöléssel az OTP Banknál vezetett 11784009-20200673 számú számlán fogadja a karitatív szervezet.
Az október 4-i katasztrófa nyomán ismét százak kényszerültek otthonaik elhagyására, a maró, mérgező anyaggal elöntött házakból kimenekített családok bizonytalan ideig nem térhetnek haza. A Magyar Máltai Szeretetszolgálat katasztrófavédelmi szakszolgálatának képviselője nem sokkal tragédia után a helyszínre érkezett és munkába állt, a segélyszervezet fő feladata azonban – mint más katasztrófák helyszínein is – a rászorulók támogatása, az otthonukat veszített családok megsegítése lesz.
A Máltai Szeretetszolgálat tudja, hogy a májusi árvizek után megmutatkozó példátlan szolidaritást követően érkező újabb kéréssel nehéz helyzetbe hozza a segítőkész embereket, mégis azzal fordul mindenkihez, hogy lehetőségeihez mérten segítse, támogassa a vörösiszappal elöntött Veszprém megyei települések károsultjait.
2010. szeptember 23.
Felelős gazdát a Nyugati téri aluljárónak!
Sajtóanyag - azonnal közölhető
Legyen végre felelős gazdája a Nyugati téri aluljárónak, kerüljön egy kézbe a tulajdonosi jogok képviselete, a terület üzemeltetése – javasolják az aluljárót jelképesen örökbefogadó szervezetek. A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a Hajléktalanokért Közalapítvány vezetői szerint a Nyugati téri aluljáró megfelelő rendezése mintát adhat arra is, mit kezdhet egy felelős városi vezetés a hajléktalan emberekkel és a koldusokkal.
A Nyugati téri aluljáró a főváros egyik legforgalmasabb és egyúttal talán a legelhanyagoltabb közterülete. A falak piszkosak, az üzleti viszonyok kaotikusak, a tömegben koldusok, prostituáltak, hittérítők végzik dolgukat. Megszokhattuk a látványt, így nézett ki a múlt évben, és azt megelőzően is. De vajon törvényszerű-e, hogy így legyen?
Az aluljáró területén számos tulajdonos osztozik, így a VI. kerületi önkormányzat, a főváros, a MÁV, a BKV és a csatornázási művek egyaránt érdekeltek. A bonyolult viszonyok eredményeképpen ma nincs olyan felelős gazdája a területnek, aki (konkrét példa) heteken belül intézkedni tudna, ha mondjuk megsérül a kövezés a téren. De súlyosabb problémák esetében sem történik semmi, így fordulhat elő, hogy balesetveszélyes vasak állnak ki hónapokon át a falból, hogy közvilágítás hálózatára rákötött árammal működik üzletek egész sora, ezért ivódik bele a kosz a falakba, mállik évek óta a vakolat és rozsdásodnak a szellőzők.
A sérült környezet problémás embereket vonz. Az aluljárót koldusok, hajléktalan emberek, prostituáltak, ügyeskedők használják, a járókelők nagy része a lehető leggyorsabban igyekszik kijutni innen.
A kaotikus viszonyokat megelégelve a Hajléktalanokért Közalapítvány és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat civil akciót hirdetett az aluljáró jelképes örökbefogadására. Felhívásukhoz több száz magánszemély és számos vállalkozás csatlakozott. Az elmúlt hónapokban információs pontot nyitottak az aluljáróban, az egyik támogatójuktól kapott takarítógéppel dolgozó hajléktalan emberek naponta felsöprik a területet. A továbblépéshez, az érdemi elmozduláshoz viszont ennél jóval többre van szükség.
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és Hajléktalanokért Közalapítvány szerint egyetlen, az összes tulajdonost és érdekeltet képviselő üzemeltetőre van szükség, amely végre felelős gazdája lehetne az aluljárónak.
Sokszor bebizonyosodott már, hogy a rendezett környezet rendezett viszonyokat eredményez. A terület helyreállítása, a régtől esedékes karbantartási munkálatok elvégzése, és a rendszeres takarítása a rehabilitáció első lépései lehetnének. Az egységes arculatú üzletsor kialakítása, a világos terek és a tiszta falak megjelenése után már egy egészen más képet mutatna az aluljáró. Ismert az is, hogy a szolgáltatások választéka és színvonala meghatározza a közönség összetételét is. Ezért célszerű lenne, ha a bóvliárusok helyét például közüzemi ügyfélszolgálatok, a kocsmák és italmérések helyét kávézók és kulturált reggeliző helyek, a zokni-árusok helyét pedig játszóház venné át.
A Máltai Szeretetszolgálat és a Hajléktalanokért Közalapítvány az aluljáró rehabilitációval egyidejűleg a teret használó hajléktalan emberek problémáira is megoldást keres. Az aluljáró senkinek nem lehet otthona, a kialakult helyzetet azonban adminisztratív döntésekkel nem lehet megszüntetni, csak az egyes embereknek nyújtott személyes segítséggel. Az örökbefogadó szervezetek ezért nyitottak információs irodát az aluljáróban, ahonnan a közelben elérhető szociális pontokhoz irányíthatják a rászorulókat. A Nyugati tér közelében szociális szakemberek, nappali melegedő, fürdési, mosási lehetőség, szükség szerint egészségügyi ellátás várja a rászorulókat. Az örökbefogadók reményei szerint a Nyugati téri modell a későbbiekben mintaként szolgálhat a főváros más, nagyforgalmú csomópontjainak rendezéséhez is.
2010 szeptember 14.
A torony újraalapozása
Sajtóanyag – azonnal közölhető
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat a lakóközösséggel együttműködve helyreállítja a „Pokoli torony” néven ismertté vált veszprémi tömbházat. A város szélén kialakult nyomortelep felszámolásával a szeretetszolgálat arra kívánja felhívni a figyelmet, hogy van lehetőség a leszakadó lakóközösségek megmentésére, az elszegényedés nem törvényszerűen jár együtt a környezet visszafordíthatatlan romlásával.
A veszprémi toronyépületben tapasztalható jelenségek azt mutatták meg, mi történhet akkor, ha egy lényegében gazdátlanná váló társasházban felerősödnek a válságjelenségek, és nincs senki, aki
elejét vehetné a kedvezőtlen folyamatoknak. Veszprémben senkinek nem kell bemutatni az egykori munkásszálló történetét. A viszonyokra jellemző, hogy az épületből szinte nyomtalanul tűnhettek el olyan alapvető fontosságú berendezések, mint a lift, vagy a kazánok. A kaotikus viszonyok közepette lassan élhetetlenné váló toronyépület azután foglyul ejtette lakóit, az ingatlanpiacon értéktelenné vált
lakásokból nem volt hová menekülni.
Idővel azonban a lakóközösség egyre több tagjában ébredt igény a változásra, ehhez pedig partnerre találtak a Magyar Máltai Szeretetszolgálatban. A nyomortelep felszámolását célzó rehabilitációs program központjában a lakóközösségek, a leszakadó családok rehabilitációja áll, ennek feltétele a
környezetnek, magának az épületnek a felújítása.
Az épületben egy éve szociális munkás dolgozik, aki figyelemmel kíséri a hátrányos helyzetű családok sorsát, segíti a rászorulókat, összegyűjti a folyosón kallódó gyerekeket. A házban
hamarosan portaszolgálat kezdi meg a működését, majd elindulnak a lakóközösség mindennapi életét megkönnyítő munkálatok is. A program új elemeként építészhallgatók szociális munkásokkal
együttműködve alacsony rezsivel fenntartható, funkcionális élettereket terveznek az épületben.
A gazdasági válság következtében az ország számos lakóközössége kerülhet a veszprémi toronyházban élőkhöz hasonló helyzetbe. A városi önkormányzat és az OSI (Open Society Institute) támogatásával megvalósuló programjával a Máltai Szeretetszolgálat arra hívja fel a figyelmet, hogy a lecsúszás és a nyomortelepek kialakulása nem törvényszerű.
2010. szeptember 1.
Magyar Máltai Szeretetszolgálat Mentőszolgálat
III. Katasztrófa-gyakorlat
Sukoró 2010 szeptember 3-5
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat Mentőszolgálata szeptember 3. és 5. között rendezi meg III. katasztrófa-gyakorlatát Sukorón. Az idei esemény különlegessége, hogy az MMSZ mellett német, osztrák, román, cseh, ír és lengyel Máltai Mentőszervezetek, a Székesfehérvári Tűzoltóság, valamint az Országos Mentőszolgálat és a magyarországi alternatív mentőszolgálatok képviseletében az Emergency Service mentőegységei is részt vesznek a háromnapos programon.
Az Osztrák Máltai Szeretetszolgálat (MHDA) már több mint másfél évtizede rendez évenként katasztrófagyakorlatot, melyeknek rendszeres részvevője a Magyar Máltai Szeretetszolgálat. Régóta terveztük már a rendezvény „honosítását”, alapvetően az osztrák tapasztalatokra támaszkodva, de a mi igényeink szerint. 2008-ban szerveztük meg először a mentési gyakorlattal és továbbképzéssel egybekötött háromnapos rendezvényünket Sukorón.
Tömeges baleseteknél csak akkor lehet eredményesen segíteni, ha a helyszínre érkező mentők, tűzoltók az ilyen esetekre kidolgozott írott és íratlan szabályok szerint
együttműködnek. Ezeket a tennivalókat szimulált helyzetek megoldásakor, szervezett
gyakorlatok során lehet jól elsajátítani. 2008-ban a tömeges balesetet megelőzően a
mentőegységek a sukorói arborétum területén felépített táborban gyakorolták a különböző sérülések ellátását. A szimuláció szerint egy helikopter nekirepült a domboldalnak, majd a focipályára zuhant, ahol a helikopter személyzete, nézők -köztük gyermekek- is megsérültek, összesen negyvenhárman. A gyakorlatban résztvevő mentőegységek csak a helyszíni riasztáskor szembesültek a feladattal, előttük sem a pontos időpont, sem a konkrét helyszín, sem a káresemény jellege nem volt ismert. A gyakorlaton kb. 120 fő vett részt, főként a MMSZ Mentőszolgálat önkéntesei (orvosok, mentőtisztek, ápolók, gépkocsivezetők, szekundánsok), a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Közép-magyarországi Régiójának kül- és
belföldi Katasztrófavédelmi Csoportja, az Osztrák-, a Német-, a Román Máltai
Szeretetszolgálat, az Országos Mentőszolgálat és az Emergency Servive mentőegységei. Az MMSZ Mentőszolgálat I. katasztrófa-gyakorlatának több célkitűzése is volt, melyek maradéktalanul teljesültek. Ilyen volt -egyebek mellett -a hazai mentésben újonnan bevezetett eszközök használatának megismerése és begyakorlása, vagy a társszervekkel történő együttműködés modellezése. (Elérhető egy rövid videó az eseményről:http://sukoro2010.blogspot.com/search/label/magyar )
A rendezvény idei célja egyfelől, továbbra is az, hogy a különböző hivatásos és nem
hivatásos, egy katasztrófahelyzetben szükségszerűen együtt dolgozó, egymásra utalt
szervezetek találkozzanak és gyakorolják az együttműködést, megismerjék egymást. Fontos, hogy a saját oktatási rendszerünkből kikerülő mentőápoló-és gépkocsivezető-jelöltek számára - éles helyzetet szimuláló körülmények közötti - gyakorlati képzést biztosítsunk. A nemzetközi kapcsolatrendszer erősödésének köszönhetően idén már hét ország mentőszervezete vesz részt a találkozón, így a rendezvény alkalmas arra is, hogy a Máltai Szeretetszolgálat mentőszolgálatainak önkéntesei találkozzanak és megmutassák képességeiket, tudásukat egymásnak, a szakmának, az érdeklődőknek.
A szombat délelőtti foglalkozásokon a különböző típusú sérülések ellátását gyakorolják a hazai és a külföldi mentőegységek vegyes csoportokban. Délután az összes jelenlévő szervezet aktív részvételével egy újabb szimulált tömeges baleset felszámolása zajlik, a mentési feladatok teljes spektrumának felvonultatásával, például a sérültek kimentése, osztályozása, helyszíni ellátása, elszállítása, stb. Annak érdekében, hogy a gyakorlat a lehető legjobban hasonlítson egy valós káreseményre, a résztvevő mentőegységek csak a helyszíni riasztáskor szembesülnek a feladat típusával, helyszínével.
Kérjük, amennyiben részt kíván venni az eseményen, szíveskedjék azt jelezni az alábbi elérhetőségek valamelyikén!
Dr. Horváth Tamás
szakmai vezető
MMSZ Mentőszolgálat
Információ, kapcsolattartás:
Fodor Gábor Zsolt fodor.gabor@maltai.hu
06/70 339-8687
2010. augusztus 31
Árvíz utáni tanévkezdés máltai táskával
Az árvíz sújtotta településeken több mint ezerötszáz alsó tagozatos tanuló kezdheti új iskolatáskával a tanévet a Magyar Máltai Szeretetszolgálat jóvoltából.
A karitatív szervezet a katasztrófavédelem által külön kategóriába sorolt, az árvíz által leginkább sújtott hat észak-magyarországi településre vitte el ajándékát, hogy a gyermekes családokra iskolakezdéskor nehezedő anyagi terheket a maga eszközeivel mérsékelje.
A külföldről kapott, kiváló minőségű táskát valamennyi alsó tagozatos kisdiák megkapja.
Edelényben három iskola alsó tagozatosai, Felsőzsolcán, Onga Ócsanáloson, Ónodon, Szendrőládon és Szikszón pedig egy-egy oktatási intézmény kisdiákjai, összesen ezerötszázharmincan vehették át a Máltai Szeretetszolgálat ajándékát.
A szeretetszolgálat felsőzsolcai képviselete továbbra is nyitva tart, a szervezet munkatársai és önkéntesei a következő hetekben is segítik az árvízkárosult családokat életük újrakezdésben.
Molnár Oszkár edelényi polgármester (balról a második) a felőzsolcai máltai kirendeltség munkatársainak körében az ajándék táskákkal
2010. július 8.
Fessen mosolyt az arcokra!
Mesefal programunk a Reckitt Benckiser támogatásával
2010. július 8-án 11:00 órakor a Heim Pál Gyermekkórházban sajtótájékoztató keretében mutatjuk be a "Fessen mosolyt az arcokra!" c. programot, amely a Reckitt Benckiser cég, a Vanish termékek forgalmazójának támogatásával valósul meg.
Júliusban és augusztusban három budapesti és négy vidéki gyermekkórház szépül meg a Vanish segítségével: a Fessen mosolyt az arcokra! program során az intézményi várók, laborok, vizsgálók falfelületeire festenek színes mesefigurákat a szeretetszolgálat önkéntesei.
A Vanish több éve működik együtt a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal, amely a Foltmentes adomány országos ruhagyűjtési programmal kezdődött 2008-ban. Idén a Szeretetszolgálat Mesefal programjához csatlakozott a márka, mely a gyermekkórházak, gyermek-egészségügyi intézmények szebbé tételét célozza meg. A program elsődleges feladata a kórházi falak színesítése, mesefigurákkal, kedves rajzokkal való díszítése, így a gyerekek is szívesebben várakoznak, sőt, játszanak az intézményekben.
A program - mely mostanra országszerte működik - 10 éve indult néhány édesanya kezdeményezésére. Július 8-án a Heim Pál Gyermekkórház új laborja kapott színes, interaktív falakat: a falfelületeket az önkéntesek a kórházi dolgozókkal együtt választották ki, közösen történt a figurák méretének, elhelyezkedésének meghatározása, illeszkedve az intézmény és a gyermekek igényeihez.
2009-ben ünnepelte a Fővárosi Önkormányzat Heim Pál Gyermekkórháza fennállásának 100. évfordulóját. Az „A” épületet, amelyben a Központi Laboratórium is működik, 1979-ben adták át. Az épületben jó néhány felújítás, rekonstrukció történt az elmúlt 30 év alatt, azonban a laboratóriumi tevékenységet egészen napjainkig változatlan körülmények között végezték. Az elmúlt 30 év alatt jelentősen megváltozott a laboratóriumi vizsgálatok elvégzésének módja, és a kérhető vizsgálatok száma. A laboratórium rekonstrukciójának munkálatai 2009 áprilisában kezdődtek, 2010. március elsején indult el a kivitelezés.
„A járóbeteg rendelésen megjelenő évi közel 50.000 gyermeken kívül ellátjuk az 500 ágyas kórház fekvőbeteg vizsgálatait; 2009-ben összesen 625 776 labortesztet végeztünk el. Az átépítés eredményeképpen megváltozott külsővel várjuk kisbetegeinket” – mondta Buncsik Ildikó, a Heim Pál Gyermekkórház kommunikációs és PR vezetője.
„Idén is folytatjuk együttműködésünket a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal, most egészségügyi intézmények szebbé tételéhez csatlakoztunk. Köztudott, hogy ezek az intézmények nagyon komoly forráshiánnyal küzdenek, a legtöbb esetben nem tudnak áldozni a várók, kórtermek és folyosók díszítésére. A Fessen mosolyt az arcokra! programmal ezen szeretnénk változtatni” – mondta Molnár Emese, a Reckitt Benckiser marketingvezetője.
Jakus Edina, a Mesefal program vezetője elmondta: „A gyerekek szívesebben jönnek a vizsgálatokra, ha barátságos mesefigurák fogadják őket a kórházakban. őszintén reméljük, hogy még nagyon sok évig folytathatjuk a programot olyan támogatók segítségével, mint a Vanish.”
A Fessen mosolyt az arcokra! programot mindenki támogathatja, aki Vanish termékeket vásárol 2010. július 15. és augusztus 31. között: a termékek utáni bevételből a Reckitt Benckiser 2,5 millió forintot ajánl fel a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak.
További információ:
Jakus Edina programvezető