„Egynek minden nehéz, soknak semmi sem lehetetlen.”
(Széchenyi István)
Szakmai vezető: Kocsisné Farkas Mária
Cím: Kecskemét, Hoffmann J. u. 11.
Tel.: 76/485-582
E-mail: kmetdiszp@kmetmalta.hu
Telefonügyelet: folyamatos, 24 órás szolgálat
Lakossági felhívás!
A hajléktalan emberek nyáron a nagy melegben a kiszáradás miatt, télen a megfagyás miatt életveszélyben lehetnek. Amennyiben tud ilyen emberről a környezetében, kérjük, hívja a fenti telefonszámot, hogy szolgálatunk munkatársai segíteni tudjanak.
Segítsen, hogy segíthessünk!
A regionális hatáskörű diszpécserszolgálat 2003. november 1-jén alakult meg.
Az ellátandó feladat a hajléktalanok gyors, szakszerű segítséghez juttatása a jelzőrendszer segítségével, valamint a régiós adatbázis hatékony működtetése és karbantartása. Kiemelten fontos feladat a területen jelentkező hajléktalan krízishelyzetek megoldása, a „krízisautók” működtetésének megszervezése.
Tevékenységek:
- információgyűjtés és továbbítás
- téli krízisellátás koordinálása régióban
- együttműködés az utcai szociális szolgálatokkal, rendőrséggel, polgárőrséggel
- a hajléktalan személyek krízisellátásának hatékonyabbá tétele
A diszpécserszolgálat kiemelt feladatai közé tartozik:
1. A naprakész adatbázis működtetése a területen lévő szolgáltatási formákról, kapacitásokróll ról; valamint külső intézményektől, megfigyelőktől, illetve a saját szervezet által gyűjtött információk feldolgozása, nyilvántartása, továbbítása az igények szerint
2. A segítségnyújtást segítő ún. jelzőrendszer kiépítése, amelynek tagjai lehetnek:
- hajléktalan ellátó intézmények és munkatársaik
- egyéb szociális intézmények
- egészségügyi intézmények
- háziorvosi és védőnői szolgálatok
- rendőrség
- egyházak
- civil szervezetek
- falugondnoki hálózat
- települési polgárőr szolgálat
- lakosság, stb.
3. Krízishelyzetek megoldásában közreműködés, koordinálás
Az utcai szociális munkás közreműködésével a bejelentéseket követően azonnali megoldások keresése, megszervezése. /Krízisautó, mentő, rendőrség stb./;
4. A diszpécserszolgálathoz bejelentett esetek figyelemmel kísérése, után követése;
5. A diszpécserszolgálat által közvetített és kezelt esetek figyelemmel kísérése a megbízha tó rendezésig;
6. Az utcai kereső szolgálatok munkájának összehangolása. A diszpécserszolgálat a munka társakat, illetve a régió területén működő jelzőrendszer tagjait koordinálja;
7. A téli ellátás megszervezésében közreműködés;
8. Adományok, felajánlások nyilvántartása, koordinálása;
9. 24 órás telefonszolgálat biztosítása;
10. Krízisautó szolgáltatás megszervezése, koordinálása;
11. A szolgálat működésével kapcsolatos szakmai anyagok gyűjtése, feldolgozása, értékelé- se, szakmai tapasztalatcserék szervezése, tartása, a regionális módszertani központtal együttműködve.